Which key memorable events are experienced by students during calculus tutorials?

Ofer Marmur, Boris Koichu

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנס

תקציר

The paper focuses on student learning experiences during large-group undergraduate Calculus tutorials. We identify eight types of Key Memorable Events – emotionally loaded events that are meaningful for the learning process in class from a student perspective. The findings are predominantly based on stimulated-recall interviews with 36 students, corresponding to 7 filmed lessons. Implications are drawn in relation to both the learning and teaching in the undergraduate mathematics classroom.
שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחProceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
עורכיםE. Bergqvist, M. Österholm, C. Granberg, L. Sumpter
עמודים347-354
מספר עמודים8
כרך3
סטטוס פרסוםפורסם - 2018
אירועProceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education - Umeå, Sweden, Umeå, שבדיה
משך הזמן: 3 יולי 20188 יולי 2018
מספר ועידה: 42nd
http://www.pme42.se/

כנס

כנסProceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
כותר מקוצרPME 2018
מדינה/אזורשבדיה
עירUmeå
תקופה3/07/188/07/18
כתובת אינטרנט

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Which key memorable events are experienced by students during calculus tutorials?'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי