Three Studio Critiquing Cultures: Fun Follows Function or Function Follows Fun?

Gabriela Goldschmidt, Hernan Casakin, Yonni Avidan, Ori Ronen

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרקביקורת עמיתים

תקציר

During the Renaissance, design reached an unprecedented peak, and began establishing itself with a separate identity—no longer part of art or the crafts. Architecture, and later engineering (and much later industrial design), acquired the status of independent professions, which eventually led to the establishment of formal education in these disciplines, starting in the 17th century. The various emerging schools offered practical training, fortified by scientific and general studies. In most cases, they included a project-based practicum component. In the École des Beaux-Arts the practical work was undertaken in the atelier, French for studio. All modern educational programs in design
שפה מקוריתאנגלית אמריקאית
כותר פרסום המארחAnalyzing Design Review Conversations
עורכיםRobin S. Adams, Junaid A. Siddiqui
מוציא לאורPurdue University Press
עמודים457-482
מספר עמודים26
מסת"ב (מודפס)9781557537232
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2015

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Three Studio Critiquing Cultures: Fun Follows Function or Function Follows Fun?'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי