The Interiorization of Identity: Portrait Busts and the Politics of Selfhood in Pre- and Early Revolutionary France

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרקביקורת עמיתים

תקציר

Ronit Milano In Anne-Flore Millet’s portrait of Marie-Antoinette awaiting her execution in the Conciergerie, the queen is seated, in a nearly-monochromatic interior, in front of a grated prison-like window and next to a grisailles-painted sculptural portrait of her husband, King Louis XVI (Figure 6. 1) . Although this representational formula of a sitter next to a bust on a table was common in eighteenth-century imagery, in reality, portrait busts rarely stood on tables within French interiors. This chapter seeks to explore the motivation and aims of the artists using this formula, which communicated a familiar yet imaginary setting. The main argument is that portrait busts in pre- and early Revolutionary France functioned as reflections of certain selfhoods and that, when placed in an interior setting, the bust emblematized mental interiority.
שפה מקוריתאנגלית אמריקאית
כותר פרסום המארחDesigning the French Interior
כותר משנה של פרסום המארחThe Modern Home and Mass Media
עורכיםAnca I. Lasc, Georgina Downey, Mark Taylor
מקום הפרסוםLondon
עמודים83–94
מהדורה1
מסת"ב (אלקטרוני)9780857857798, 9780857857835
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - אוק׳ 2015

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'The Interiorization of Identity: Portrait Busts and the Politics of Selfhood in Pre- and Early Revolutionary France'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי