The effect of different writing tasks on linguistic style: A case study of the ROC story cloze task

Roy Schwartz, Maarten Sap, Ioannis Konstas, Li Zilles, Yejin Choi, Noah A. Smith

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

A writer’s style depends not just on personal traits but also on her intent and mental state. In this paper, we show how variants of the same writing task can lead to measurable differences in writing style. We present a case study based on the story cloze task (Mostafazadeh et al., 2016a), where annotators were assigned similar writing tasks with different constraints: (1) writing an entire story, (2) adding a story ending for a given story context, and (3) adding an incoherent ending to a story. We show that a simple linear classifier informed by stylistic features is able to successfully distinguish among the three cases, without even looking at the story context. In addition, combining our stylistic features with language model predictions reaches state of the art performance on the story cloze challenge. Our results demonstrate that different task framings can dramatically affect the way people write.1

שפה מקוריתאנגלית אמריקאית
כותר פרסום המארחCoNLL 2017 - 21st Conference on Computational Natural Language Learning, Proceedings
מוציא לאורAssociation for Computational Linguistics (ACL)
עמודים15-25
מספר עמודים11
מסת"ב (אלקטרוני)9781945626548
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2017
פורסם באופן חיצוניכן
אירוע21st Conference on Computational Natural Language Learning, CoNLL 2017 - Vancouver, קנדה
משך הזמן: 3 אוג׳ 20174 אוג׳ 2017

סדרות פרסומים

שםCoNLL 2017 - 21st Conference on Computational Natural Language Learning, Proceedings

כנס

כנס21st Conference on Computational Natural Language Learning, CoNLL 2017
מדינה/אזורקנדה
עירVancouver
תקופה3/08/174/08/17

ASJC Scopus subject areas

  • ???subjectarea.asjc.3300.3310???
  • ???subjectarea.asjc.1700.1702???
  • ???subjectarea.asjc.1700.1709???

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'The effect of different writing tasks on linguistic style: A case study of the ROC story cloze task'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי