Specific Learning Disabilities: The Israeli Perspective.

Michal Al-Yagon, Malka Margalit

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

Considerable research on individuals with specific learning disabilities (SLD) has been devoted to exploring etiology, characteristics, diagnosis, and treatment. The current paper reviews and integrates conceptual and empirical research, reflecting the Israeli perspective on the following major topics: the history and current use of the term "SLD" in Israel, the diagnostic criteria for SLD, theories regarding the etiology of SLD, common practice for assessing and diagnosing SLD, legalization, research, and intervention. Finally, we introduce several dilemmas that call for further discussion and directions for future research and intervention.
שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)39-51
מספר עמודים13
כתב עתLearning Disabilities
כרך14
מספר גיליון1
סטטוס פרסוםפורסם - 1 מרץ 2016

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Specific Learning Disabilities: The Israeli Perspective.'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי