Reinscribing urban: Teaching high school mathematics in low income, urban communities of color

Laurie H. Rubel, Haiwen Chu

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

This article reports findings from a research and professional development project at two high schools located in low-income, urban communities of color. The project collaborates with teachers on improving their instructional practices, using a framework of culturally relevant mathematics pedagogy, which is described in detail here. We present results from a qualitative and quantitative analysis of mathematics instruction in 68 classroom observations of seven teachers. In particular, we use culturally relevant mathematics pedagogy as a lens through which to analyze instruction and the associated opportunities to learn mathematics provided to students.

שפה מקוריתאנגלית אמריקאית
עמודים (מ-עד)39-52
מספר עמודים14
כתב עתJournal of Mathematics Teacher Education
כרך15
מספר גיליון1
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - פבר׳ 2012
פורסם באופן חיצוניכן

ASJC Scopus subject areas

  • ???subjectarea.asjc.3300.3304???
  • ???subjectarea.asjc.2600.2600???

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Reinscribing urban: Teaching high school mathematics in low income, urban communities of color'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי