From a network of research-practice partnerships to a multi-expertise learning and design community

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

Taking Citizen Science to School (TCSS) is a network of design-centric research-practice partnerships (DC-RPP) intended to promote incorporation of citizen science into science classrooms. This study explores the nature of shared knowledge developed by participants as part of a workshop intended to increase cross-fertilization among participants. Interaction mechanisms included storytelling and abstraction of cross-project insights, using a tool designed to share design knowledge. Seventeen unique emergent design-principles were found to correspond with well-established STEM education design-principles, but also with new notions of learning through citizen science. This illustrates that the TCSS community is beginning to shift from functioning as a network of DC-RPPs into a learning multi-expertise community that seeks to steward the domain of knowledge on school-based citizen science.

שפה מקוריתאנגלית אמריקאית
כותר פרסום המארח14th International Conference of the Learning Sciences
כותר משנה של פרסום המארחThe Interdisciplinarity of the Learning Sciences, ICLS 2020 - Conference Proceedings
עורכיםMelissa Gresalfi, Ilana Seidel Horn
עמודים1577-1580
מספר עמודים4
מסת"ב (אלקטרוני)9781732467279
סטטוס פרסוםפורסם - 2020
אירוע14th International Conference of the Learning Sciences: The Interdisciplinarity of the Learning Sciences, ICLS 2020 - Nashville, ארצות הברית
משך הזמן: 19 יוני 202023 יוני 2020

סדרות פרסומים

שםComputer-Supported Collaborative Learning Conference, CSCL
כרך3

כנס

כנס14th International Conference of the Learning Sciences: The Interdisciplinarity of the Learning Sciences, ICLS 2020
מדינה/אזורארצות הברית
עירNashville
תקופה19/06/2023/06/20

ASJC Scopus subject areas

  • ???subjectarea.asjc.1700.1709???
  • ???subjectarea.asjc.3300.3304???

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'From a network of research-practice partnerships to a multi-expertise learning and design community'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי