Does PLB Name Really Matter for Retailers? A Case of Negative Publicity

Hanna Gendel-Guterman, Shalom Levy

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

A retailer’s brand name is more than just a name or a symbol, it is a tool used to differentiate one retailer from another and advance store positioning. This study examines the effect of retailers’ private label brand (PLB) negative publicity on PLB image, and retailers’ store image as a result of this publicity. Empirical testing was conducted to check this effect in two situations: a private label as a family brand extension of the retailer’s name and a brand name that is independent from the retailer’s name. Findings show that negative publicity mainly has an influence on the PLB's image dimensions, but not on overall store image. PLB name type was found to be insignificant in most cases.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארחAdvances in National Brand and Private Label Marketing - 2nd International Conference, 2015
עורכיםFrancisco J. Martínez-López, Juan Carlos Gázquez-Abad, Raj Sethuraman
מוציא לאורSpringer Science and Business Media B.V.
עמודים85-94
מספר עמודים10
מסת"ב (מודפס)9783319201818
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 2015
אירוע2nd International Conference on Research on National Brand and Private Label Marketing, NB and PL 2015 - Barcelona, ספרד
משך הזמן: 24 יוני 201526 יוני 2015

סדרות פרסומים

שםSpringer Proceedings in Business and Economics

כנס

כנס2nd International Conference on Research on National Brand and Private Label Marketing, NB and PL 2015
מדינה/אזורספרד
עירBarcelona
תקופה24/06/1526/06/15

ASJC Scopus subject areas

  • ???subjectarea.asjc.2000???
  • ???subjectarea.asjc.1400.1400???

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Does PLB Name Really Matter for Retailers? A Case of Negative Publicity'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי