An adapted group psychotherapy framework for teaching and learning about CSCL

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמר מכנסביקורת עמיתים

תקציר

This theoretical paper presents a framework adapted from group psychotherapy (GP) for teaching and learning about computer-supported collaborative learning (CSCL). The framework is used both in the design of a learning community and to explain how aspects of learning occur within it. The design, which we enacted in a graduate level course that taught about CSCL, is based on content-process integration, group cohesion, and reflection. The learning is based on transference into a microcosm and developing the intentionality to change. We use narrative illustrations from moderators' and students' discourse to show how this framework impacts teaching and learning about CSCL.

שפה מקוריתאנגלית אמריקאית
עמודים (מ-עד)240-247
מספר עמודים8
כתב עתComputer-Supported Collaborative Learning Conference, CSCL
כרך1
סטטוס פרסוםפורסם - 2013
אירוע10th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning, CSCL 2013 - Madison, WI, ארצות הברית
משך הזמן: 15 יוני 201319 יוני 2013

ASJC Scopus subject areas

  • ???subjectarea.asjc.1700.1709???
  • ???subjectarea.asjc.3300.3304???

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'An adapted group psychotherapy framework for teaching and learning about CSCL'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי