Activity and participation characteristics of adults with learning disabilities - A systematic review

Kineret Sharfi, Sara Rosenblum

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתסקירהביקורת עמיתים

תקציר

Background: 'Learning disabilities' (LD) refer to a wide group of neurological disorders caused by deficits in the central nervous system which influence the individual's ability to maintain-, process or convey information to others in an efficient way. A worldwide discussion about the definitions of LD continues while a conceptual framework for studying the diverse life outcomes of adults with LD is still missing.

שפה מקוריתאנגלית אמריקאית
מספר המאמרe106657
כתב עתPLoS ONE
כרך9
מספר גיליון9
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - 3 ספט׳ 2014

ASJC Scopus subject areas

  • ???subjectarea.asjc.1000???
  • ???subjectarea.asjc.1300.1300???
  • ???subjectarea.asjc.1100.1100???

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Activity and participation characteristics of adults with learning disabilities - A systematic review'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי