לקויות למידה בקרב ילדים בחברה הערבית בישראל

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרקביקורת עמיתים

תקציר

הפרק הנוכחי עוסק בסוגיית ההישגים הלימודיים של בני נוער בחברה הערבית בישראל ומתמקד בהשפעת הדיגלוסיה על לקויות למידה. נוסף על כך מוצגות בו גישה רגשית - תרבותית וגישה קוגניטיבית: הגישה הרגשית - תרבותית רואה בשפת האם גורם אשר מעצב את אישיותו של התלמיד הערבי בגיל ההתבגרות, ואילו הגישה הקוגניטיבית מייחסת משקל רב לאינטראקציה שבין מאפייני השפה לבין תהליכי הלמידה. (מתוך המאמר)
כותר מתורגם של התרומהLearning disabilities among children in Arab society in Israel
שפה מקוריתעברית
כותר פרסום המארחחינוך בחברה הערבית בישראל
עורכיםפאדיה נאסר-אבו אלהיג'א, משה ישראלשוילי
מקום הפרסוםתל אביב
עמודים104-132
מספר עמודים29
סטטוס פרסוםפורסם - 2021

IHP Publications

  • ihp
  • Academic achievement
  • Arabic alphabet
  • Arabic language
  • Children, Palestinian Arab -- Israel
  • Diglossia (Linguistics)
  • Language disorders
  • Learning disabilities
  • Palestinian Arabs -- Education -- Israel
  • Palestinian Arabs -- Israel -- Social conditions
  • Youth, Palestinian Arab -- Israel
  • דיגלוסיה (בלשנות)
  • דיסקלקוליה
  • הישגים לימודיים
  • ילדים ערבים בישראל
  • כתיב ערבי
  • לקות למידה
  • לקות שפה
  • נוער ערבי בישראל
  • ערבים בישראל -- חברה
  • ערבים בישראל -- חינוך
  • שפה ערבית

פורמט ציטוט ביבליוגרפי