The Creative Space: The Experiences of art Therapy Students who Participated in an Open Studio during their Training

Rina Buberoglu, Michal Bat-Or, Daniela Finkel

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המחקר הנוכחי חקר את חוויותיהן של שמונה מטפלות באמצעות אומנות, אשר במהלך הכשרתן השתתפו באופן קבוע ביצירה בסטודיו פתוח, ספציפית, במשך סמסטר אחד בכל אחת משתי שנות הלימודים במכללת סמינר הקיבוצים. שיטת המחקר הינה איכותנית והמשתתפות רואיינו בראיונות עומק חצי מובנים. הראיונות נותחו על פי השיטה התמטית הרפלקסיבית, כאשר שלש תמות עיקריות זוהו: א. הסטודיו הפתוח כמרחב לעיבוד תכנים אישים מקצועיים ; ב. פונקציית המבט והעדות ו-ג. התערוכה כמרחב להתבוננות ותקשורת. הדיון דן בתמות אלו ובקשרים ביניהן, בתרומות ובמגבלות שעלו מתוכן, וכן בניסוח מודל יישומי לחוויית יצירה בסטודיו הפתוח במהלך הכשרת סטודנטיות לטיפול באמצעות אומנות. לבסוף, הדיון דן גם במגבלות המחקר והצעות למחקרי המשך. (מתוך המאמר)
Translated title of the contributionמרחב יצירתי: חוויותיהן של סטודנטיות לטיפול באמנות אשר השתתפו בסטודיו פתוח במהלך הכשרתן
Original languageAmerican English
Pages (from-to)520-532
Number of pages13
Journalטיפול באמנויות
Volume13
Issue number2
StatePublished - 2023

IHP publications

  • ihp
  • Art -- Exhibitions
  • Art therapy
  • Arts -- Therapeutic use
  • Creative ability
  • Group psychotherapy
  • Observation (Scientific method)
  • Psychotherapists -- Training of
  • art processing
  • art therapy training
  • exhibition
  • open studio
  • witnessing

Cite this