Abstract
המחקר הנוכחי חקר את חוויותיהן של שמונה מטפלות באמצעות אומנות, אשר במהלך הכשרתן השתתפו באופן קבוע ביצירה בסטודיו פתוח, ספציפית, במשך סמסטר אחד בכל אחת משתי שנות הלימודים במכללת סמינר הקיבוצים. שיטת המחקר הינה איכותנית והמשתתפות רואיינו בראיונות עומק חצי מובנים. הראיונות נותחו על פי השיטה התמטית הרפלקסיבית, כאשר שלש תמות עיקריות זוהו: א. הסטודיו הפתוח כמרחב לעיבוד תכנים אישים מקצועיים ; ב. פונקציית המבט והעדות ו-ג. התערוכה כמרחב להתבוננות ותקשורת. הדיון דן בתמות אלו ובקשרים ביניהן, בתרומות ובמגבלות שעלו מתוכן, וכן בניסוח מודל יישומי לחוויית יצירה בסטודיו הפתוח במהלך הכשרת סטודנטיות לטיפול באמצעות אומנות. לבסוף, הדיון דן גם במגבלות המחקר והצעות למחקרי המשך. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | מרחב יצירתי: חוויותיהן של סטודנטיות לטיפול באמנות אשר השתתפו בסטודיו פתוח במהלך הכשרתן |
---|---|
Original language | American English |
Pages (from-to) | 520-532 |
Number of pages | 13 |
Journal | טיפול באמנויות |
Volume | 13 |
Issue number | 2 |
State | Published - 2023 |
IHP publications
- ihp
- Art -- Exhibitions
- Art therapy
- Arts -- Therapeutic use
- Creative ability
- Group psychotherapy
- Observation (Scientific method)
- Psychotherapists -- Training of
- art processing
- art therapy training
- exhibition
- open studio
- witnessing