Abstract
מטרת המחקר היא לבחון הבדלים תרבותיים ומגדריים הבאים לידי ביטוי בתדירות ההשתתפות של ילדים בפעילויות יום-יומיות במסגרת הגן. תדירות ההשתתפות של 120 ילדי גן בתחומים של משחק, למידה והשתתפות חברתית הוערכה באמצעות תצפית מובנית להערכת השתתפות בפעילויות הגן (SPO). הילדים השתייכו לשתי קבוצות תרבותיות: 80 ילדים יהודים חרדים ו-40 ילדים ערבים. הילדים החרדים למדו בתוכניות חינוכיות נפרדות לבנים ולבנות, ואילו הילדים הערבים למדו בתוכניות חינוכיות משותפות. התוצאות מראות על השפעה מובהקת של אינטראקציה בין תרבות למגדר בתחומים של משחק והשתתפות חברתית. בתחומים אלה הבנות החרדיות קיבלו ציוני תדירות השתתפות גבוהים ומובהקים מאלו של הבנים החרדים, ואילו בקרב הילדים הערבים לא נמצאו הבדלים מגדריים מובהקים. תוצאות המחקר מורות על כך שתרבות יכולה להשפיע על ציפיות מגדריות, ואלה יכולות להשפיע על תדירות ההשתתפות של ילדים בפעילויות יום-יום. מחקרים נוספים נדרשים כדי להיטיב להבין את הצרכים התרבותיים של ילדי הגן.
Translated title of the contribution | הבדלים תרבותיים ומגדריים בתדירות ההשתתפות של ילדים בפעילויות יום-יומיות במסגרת הגן |
---|---|
Original language | English |
Pages (from-to) | E56-E72 |
Journal | כתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק |
Volume | 29 |
Issue number | 3 |
State | Published - 2020 |
IHP publications
- ihp
- Children, Palestinian Arab -- Israel
- Cultural pluralism
- Educational equalization
- Kindergarten
- Learning
- Nursery schools
- Play
- Preschool children
- Sex
- Sex discrimination in education
- Social action
- Ultra-Orthodox Jews
- Ultra-Orthodox Jews -- Education