Abstract
תפקודים ניהוליים הינם אוסף תהליכים קוגניטיביים המאפשרים התנהגות מכוונת מטרה וקבלת החלטות במצבים לא מוכרים. מרפאים בעיסוק מכירים בחשיבותם של תפקודים אלה ואף עוסקים בפיתוח שיטות טיפול לקידומם. ועם זאת, מועטים הם המחקרים העוסקים בבדיקת הקשרים בין תפקודים ניהוליים לבין השתתפות הילד. מטרת המחקר היא לבחון את ההבדלים במדדי השתתפות בין ילדים עם וללא ליקוי בתפקודים ניהוליים, וכן לבחון את הקשרים בין מדדי ההשתתפות לבין תוצאות מבחנים ביצועיים ושאלוני הורים להערכת תפקודים ניהוליים ומיומנויות ביצוע. במחקר השתתפו 25 ילדים שהופנו לטיפול בריפוי בעיסוק, עם קושי בתפקודים ניהוליים ו-26 ילדים עם התפתחות טיפוסית (בגילאי שש עד עשר שנים) והוריהם. ההורים מילאו שאלונים להערכת תפקודים ניהוליים, מיומנויות ביצוע והשתתפות הילד. לילדים הועברו חמישה מבחנים ביצועיים להערכת תפקודים ניהוליים. תוצאות: נמצאו מדדי השתתפות נמוכים יותר בקבוצת הילדים עם קשיים ניהוליים. (מתוך המאמר)
| Original language | Hebrew |
|---|---|
| Pages (from-to) | 153-171 |
| Number of pages | 19 |
| Journal | כתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק |
| Volume | 28 |
| Issue number | 2 |
| State | Published - 2019 |
IHP publications
- ihp
- Ability
- Children
- Executive functions (Neuropsychology)
- Neuropsychological tests
- Occupational therapy
- Questionnaires