תפיסת מורי המדעים בישראל את הוראתם: הקונפליקט הבירוקרטי-פרופסיונלי / ענת אבן-זהב, אורית חזן

Translated title of the contribution: Israeli science teachers' perception of STEM education: The bureaucratic-professional conflict

ענת אבן-זהב, אורית חזן, אורית חזן

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

במאמר זה נדון הקונפליקט הבירוקרטי-פרופסיונלי של מורים למדעים בישראל בין הנורמות המקצועיות והאופן שבו הם תופסים את התחום, לבין הנורמות האירגוניות והאופן שבו המערכת תופסת את הוראתם בישראל. במאמר מובא מחקר, שמטרתו לאפיין את תפיסת ה-SWOT של המורים את הוראת המדעים במערכת החינוך בישראל. ניתוח SWOT (S-strengths, W-weaknesses, O-opportunities, T-threats) היא שיטה לבחינת התאמת אסטרטגית הארגון לסביבה שבה הוא פועל, ובה נבחנים מאפיינים פנימיים, דוגמת נקודות החוזק והחולשה של הארגון, ומאפיינים חיצוניים: הזדמנויות ואיומים הקיימים בסביבתו החיצונית. המחקר מתמקד בנקודת מבטם של המורים אודות התמודדות מערכת החינוך עם האתגרים שמערך הוראת המדעים בארץ ניצב מולם כיום.
Translated title of the contributionIsraeli science teachers' perception of STEM education: The bureaucratic-professional conflict
Original languageHebrew
Journalכעת: כתב עת תלפיות
Volumeג' (תשע"ח, יולי 2018), עמ' 208-223
StatePublished - 2018

Cite this