תפיסת המסוגלות העצמית של אוריינות מידע בקרב מורים

נועה קריץ, נועה אהרני, מירי שינפלד

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

אוריינות מידע הינה מונח המתאר קשת של מיומנויות הקשורות באיתור, ארגון הערכה ושימוש יעיל במידע. כיום, אוריינות מידע מהווה את אחד הכישורים החיוניים והמרכזיים ביותר בחיי החברה המודרנית, ומהווה בסיס ללמידה לאורך החיים בעידן המידע. תפיסת מסוגלות עצמית הינה רכיב בעל השפעה מכרעת מבחינת שימוש יעיל בכישורים בתחומים רבים, ובהוראה בפרט, ולכן מהווה גורם חשוב גם ביחס לשימוש במיומנויות של אוריינות מידע. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את תפיסת המסוגלות העצמית של אוריינות המידע אצל מורים בחינוך היסודי ובחטיבה המשתתפים בתכנית הדיגיטאלית Tec4Schools‏. השערות המחקר היו כי יימצא קשר בין תפיסת המסוגלות העצמית של אוריינות המידע אצל מורים לבין השתתפות המורה בתכנית דיגיטלית. נמצאו הבדלים משמעותיים בין מורים שהשתתפו בתכנית הדיגיטלית (Tec4Schools) ואלו שלא השתתפו. נמצא כי בקבוצה שבה המורים השתתפו בתכנית דיגיטלית, תפיסת המסוגלות העצמית של אוריינות המידע גבוהה יותר. בנוסף, נמצאו מתאמים מובהקים בין שלושת המשתנים: "יליד דיגיטלי", רמת השליטה ביישומי המחשב ורמת המסוגלות עצמית של אוריינות המידע.
Original languageHebrew
Title of host publicationהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי:
Subtitle of host publicationהכנס הארבעה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס
Pages14 (2019), 73ע-67ע
Number of pages54
StatePublished - 2019

IHP publications

  • ihp
  • Computer literacy
  • Computer-assisted instruction
  • Information literacy
  • Self-efficacy
  • Teachers

Cite this