Abstract
אוריינות מידע הינה מונח המתאר קשת של מיומנויות הקשורות באיתור, ארגון הערכה ושימוש יעיל במידע. כיום, אוריינות מידע מהווה את אחד הכישורים החיוניים והמרכזיים ביותר בחיי החברה המודרנית, ומהווה בסיס ללמידה לאורך החיים בעידן המידע. תפיסת מסוגלות עצמית הינה רכיב בעל השפעה מכרעת מבחינת שימוש יעיל בכישורים בתחומים רבים, ובהוראה בפרט, ולכן מהווה גורם חשוב גם ביחס לשימוש במיומנויות של אוריינות מידע. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את תפיסת המסוגלות העצמית של אוריינות המידע אצל מורים בחינוך היסודי ובחטיבה המשתתפים בתכנית הדיגיטאלית Tec4Schools. השערות המחקר היו כי יימצא קשר בין תפיסת המסוגלות העצמית של אוריינות המידע אצל מורים לבין השתתפות המורה בתכנית דיגיטלית. נמצאו הבדלים משמעותיים בין מורים שהשתתפו בתכנית הדיגיטלית (Tec4Schools) ואלו שלא השתתפו. נמצא כי בקבוצה שבה המורים השתתפו בתכנית דיגיטלית, תפיסת המסוגלות העצמית של אוריינות המידע גבוהה יותר. בנוסף, נמצאו מתאמים מובהקים בין שלושת המשתנים: "יליד דיגיטלי", רמת השליטה ביישומי המחשב ורמת המסוגלות עצמית של אוריינות המידע.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: |
Subtitle of host publication | הכנס הארבעה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס |
Pages | 14 (2019), 73ע-67ע |
Number of pages | 54 |
State | Published - 2019 |
IHP publications
- ihp
- Computer literacy
- Computer-assisted instruction
- Information literacy
- Self-efficacy
- Teachers