Abstract
משווקים רבים מתלבטים באיזה פורמט לפרסם את המוצר שלהם. המאמר הנוכחי מראה שהתשובה לשאלה זו תלויה במרחק הפסיכולוגי (הרצוי או הקיים) של המוצר מהצרכנים. המאמר מנתח מגוון מחקרים המלמדים שמסרים חזותיים יעילים יותר עבור מוצרים קרובים – מבחינת מיקום, זמן או חברה, בעוד מסרים מילוליים יעילים יותר עבור מוצרים רחוקים. המחקרים מראים שהתאמה זו משפיעה על עיבוד המידע וכן על העדפות ועמדות הצרכנים. בנוסף, מחקרים עדכניים מראים כי ניתן לשנות באופן דינמי את תפיסת המרחק הפסיכולוגי בין הצרכנים והמותג על ידי שימוש בסוגי מדיה שונים, ולבסוף כי יש חוסר סימטריה בין היכולת שלנו לייצג מידע באופן ויזואלי לעומת מילולי: אנשים מסוגלים לדמיין באופן ויזואלי בלי לייצר ״קול פנימי״, אבל לא להיפך. לסיכום, מאמר סקירה זה מדגיש את החשיבות של הבנת הקשר בין ייצוגים חזותיים ומילוליים לתפיסת המרחק הפסיכולוגי של מוצרים ושירותים. למחקר יש חשיבות רבה למשווקים, מפני שבאמצעות התאמת המדיה השיווקית למרחק הפסיכולוגי של המוצר הם יכולים ליצור מסרים שיווקיים ממוקדים, רלוונטיים ויעילים יותר בהשגת מטרות השיווק.
Translated title of the contribution | Is a Picture Worth a Thousand Words? The Secrets of the Science of Representations as a Subtle and Powerful Tool in Marketing |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 16-24 |
Number of pages | 9 |
Journal | חידושים בניהול |
Volume | 16 |
State | Published - 2025 |
IHP publications
- ihp
- Consumers -- Psychological aspects
- Information science
- Marketing
- Human information processing
- Cognitive psychology