Abstract
משתמשי מערכות לניהול מידע אישי נעזרו באופן מסורתי בתיקיות לצורך שמירה ואחזור, אולם כיום חלק ממערכות אלו מציעות גם אפשרות לשימוש בתגיות. בניגוד לתיקיות, תגיות מאפשרות סיווג מרובה, כלומר סיווג פריט מידע למספר קטגוריות שמתאימות לו. מאמר זה מציג תוצאות ראשוניות לגבי העדפת משתמשים לגבי שתי שיטות אלו. מנשק הדוא"ל Gmail מאפשר שימוש בתוויות כבתיקיות (גרירת הודעת דוא"ל לתווית) או כבתגיות (גרירת מספר לא מוגבל של תוויות להודעה). הצגנו את שתי אפשרויות אלו ל-75 סטודנטים אשר השתמשו במנשק Gmail ובדקנו את העדפותיהם בפועל. בדיקת ההודעות המסווגות הראתה שבממוצע רק 33 אחוז מההודעות סווגו בעזרת תוויות כתגיות, לעומת 67 אחוז בהם נעשה שימוש בתוויות כתיקיות. 26 משתתפי המחקר אשר עשו שימוש בתוויות כתגיות עשו שימוש מועט ביותר בסיווג מרובה לצרכי שמירה (8 אחוז מההודעות שקיבלו תוויות) ועוד פחות מכך לצרכי אחזור (אחת לאלף אחזורים ע"פ הערכות משתתפים אלו). המאמר מסתיים בהצגת סיבות אפשריות להעדפת תיקיות על תגיות. לממצאי המחקר השלכות על אופן ניהול וארגון מידע אישי במערכות למידה. (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס השביעי לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה 2012 |
Subtitle of host publication | רביעי-חמישי, כב-כג בשבט תשע"ב, 16-15 בפברואר 2012 : ספר הכנס |
Editors | יורם עשת-אלקלעי |
Pages | 63-69 |
Number of pages | 7 |
State | Published - 2012 |
IHP publications
- ihp
- Electronic mail systems
- Information networks
- Information retrieval
- אחזור מידע
- דואר אלקטרוני
- מערכות מידע ממוחשבות
- סיווג ותיוג