Abstract
מאמר זה מנסה לבחון את תפיסותיהם של המנהלים עצמם בדילמות פדגוגיות סביב עיסוק בפלוגתות בתקופה של טראומה פוליטית ומשבר לאומי. השאלה המרכזית שהוא מבקש לבחון היא מה הם קווי הדמיון בהתלבטויות החינוכיות והניהוליות בין משבר הקורונה למשבר הרפורמה/ההפיכה, בהקשר הפעולה של מנהלים הדוגלים בגישת החינוך הפוליטי. המחקר לא התמקד רק בשאלות על מה דנו המורים עם התלמידים בכיתות וכיצד, אלא גם במה שקרה בהקשר הבית ספרי הכולל: מה היו היעדים החינוכיים של בית הספר כמכלול, מה היו דרכי ההתנהלות היומיומית מול התלמידים, הצוות, ההורים ומשרד החינוך וכיצד נקבעו הגבולות הלגיטימיים לפעולות הנובעות מהמצב. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 255-268 |
Number of pages | 14 |
Journal | עיונים בחינוך: כתב עת לעיון ומחקר בחינוך |
Volume | 24 |
State | Published - 2024 |
IHP publications
- ihp
- Adjustment (Psychology)
- COVID-19 Pandemic, 2020-
- Dilemma
- Education -- Israel -- Administration
- Law reform
- Protest movements -- Israel -- History -- 21st century
- School principals
- Schools
- Schools -- Decentralization
- Teachers