Abstract
"כיצד יש לחנך לנוכח עולם מורכב של זהויות והשקפות מתנגשות? בישראל של היום יש התופסים את הדמוקרטיה כאיום על היהדות; אחרים רואים דווקא ביהדות את מי שמאיימת על הדמוקרטיה. סקרי מדד הדמוקרטיה הישראלית מלמדים שאמון הציבור בעצם ההיתכנות של ההגדרה המשולבת "יהודית ודמוקרטית" הולך ונחלש. המשמעות המדאיגה של ממצא זה היא שרוב מכריע בציבור הישראלי רואה בשני העולמות הללו עולמות דיכוטומיים שאינם יכולים להתקיים יחדיו. הספר מציע תפיסת עולם חינוכית שתאפשר לדור התלמידים הבא להתחנך בסביבת המתחים הזאת מתוך הבנה שגם הדמוקרטיה וגם היהדות הן "המשפחה המורחבת" של כולנו ועל כן אין הכרח לבחור ביניהן. הגישה החינוכית המוצעת כאן היא הגישה הדיאלקטית (גישת המורכבות), וביסודה התפיסה הגורסת שהחינוך היהודי והחינוך האזרחי־דמוקרטי אינם עומדים בסתירה, אך גם לא בהרמוניה או בהשלמה הדדית. הרעיון המרכזי הוא שעלינו לעצב את זהותם של תלמידינו באמצעות פיתוח מחשבה מורכבת, המבהירה את הקשיים במקום להתעלם מהם או להיכנע להם. בעזרת דיאלוג מתמשך בין שני העולמות עלינו למצוא את הנקודה שבה יכול להתקיים ביניהם המתח המפרה, זה שאפשר לצמוח מתוכו בלי לפחד ממנו." -- כריכה אחורית
Original language | Hebrew |
---|---|
Place of Publication | ירושלים |
Number of pages | 82 |
Edition | מהדורה ראשונה |
ISBN (Electronic) | 9789655191714 |
State | Published - 2015 |
DanaCode
- DanaCode
- 045000011427
ULI publications
- uli
- Civics, Israeli -- Study and teaching
- Democracy -- Study and teaching
- Education -- Israel
- Education -- Religious aspects -- Judaism
- Education, Jewish -- Jewish religious education
- Jewish religious education
- Jews -- Education -- Israel
- Jews -- Religious education
- Judaism -- Study and teaching
- Religious education, Jewish
- אזרחות, ישראל -- לימוד והוראה
- דמוקרטיה -- לימוד והוראה
- יהדות -- לימוד והוראה
- التربية المدنية، إسرائيل -- الدراسة والتدريس
- اليهودية -- الدراسة والتدريس
- ديمقراطية -- الدراسة والتدريس