TY - JOUR
T1 - שירה שנכתבה על-ידי בני נוער במהלך המסע לפולין או בעקבותיו
AU - Gross, Zehavit
N1 - במאמר משולבים השירים הבאים: "מאשדוד" (מחבר אנונימי); "התמונות עדיין רצות בראש" (שיר ללא כותר מאת תמר ש. מבי"ס ע"ש כצנלסון בכפר סבא); "כשאני מסתובב בגטאות" (שיר ללא כותר מאת מיכאל ג.); וחלק משירה של הדס הראל, תלמידת כיתה י"ב, בית ספר ע"ש בגין "אני בפולין למדתי" (שיר ללא כותר).
PY - 2016
Y1 - 2016
N2 - מחברת המאמר מבקשת לנתח ארבעה שירים של בני נוער המייצגים ארבעה סגנונות ביטוי ודפוסי שיח שהשתרשו בחברה הישראלית בהקשר לזיכרון השואה: א. תפיסה קולקטיביסטית לאומית-ציבורית כוללנית. ב. גישה סובייקטיבית רפלקטיבית. ג. גישה סובייקטיבית דתית-קוסמופוליטית תיאולוגית. ד. גישה סובייקטיבית פוסט-מודרניית אוניברסאלית. ניתן לראות מעבר משירה בעלת אופי כוללני ומסר "אובייקטיבי"-ציבורי לשירה בעלת אופי סובייקטיבי ספציפי. המחברת מציגה את ארבעת סגנונות השירה שמצאה בשירת השואה של בני נוער. בהמשך היא מציגה שיר המייצג את הסגנון ולאחריו מציגה את הניתוח שלו בהתאמה לסגנון המוצע.
AB - מחברת המאמר מבקשת לנתח ארבעה שירים של בני נוער המייצגים ארבעה סגנונות ביטוי ודפוסי שיח שהשתרשו בחברה הישראלית בהקשר לזיכרון השואה: א. תפיסה קולקטיביסטית לאומית-ציבורית כוללנית. ב. גישה סובייקטיבית רפלקטיבית. ג. גישה סובייקטיבית דתית-קוסמופוליטית תיאולוגית. ד. גישה סובייקטיבית פוסט-מודרניית אוניברסאלית. ניתן לראות מעבר משירה בעלת אופי כוללני ומסר "אובייקטיבי"-ציבורי לשירה בעלת אופי סובייקטיבי ספציפי. המחברת מציגה את ארבעת סגנונות השירה שמצאה בשירת השואה של בני נוער. בהמשך היא מציגה שיר המייצג את הסגנון ולאחריו מציגה את הניתוח שלו בהתאמה לסגנון המוצע.
KW - שואה בספרות ובשירה
UR - http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=edsihp&AN=edsihp.99125143802792&authtype=sso&custid=s5903540&lang=he&site=eds-live&scope=site&authtype=ip,sso&custid=s5903540
UR - https://merhav.nli.org.il/primo-explore/search?vid=ULI&lang=iw_IL&query=lsr10,contains,001008020
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,001008020
M3 - מאמר
SN - 0792-1152
VL - 100
SP - 26
EP - 32
JO - פסיפס
JF - פסיפס
ER -