Abstract
קבלת החלטות נמצאת בלב מקצוע ההוראה, וקבלת החלטות מבוססת נתונים עשויה להועיל לבעלי עניין שונים בחינוך בכלל ולמורים בפרט. תמיכה בתהליך ההחלטה באמצעות כלים טכנולוגיים הוכחה כיעילה, ואחד הכלים הנפוצים לכך הוא מערכת מידע בית-ספרית, שמטרתה העיקרית היא לקדם ולבסס תרבות ארגונית של קבלת החלטות על בסיס נתונים. מטרתו העיקרית של מחקר איכותני זה (15=N) הייתה לקדם קבלת החלטות מבוססת נתונים על ידי שימוש יעיל במערכת משו"ב בקרב מורים. ממצאי המחקר מצביעים על כך שמורים מקבלים החלטות יומיומיות בשני תחומים עיקריים: בתחום הפדגוגי ובתחום הרגשי-חברתי. מצאנו כי מורים משתמשים בעיקר בנתונים שקשורים לאירועי הערכה, וכי הם משתמשים במגוון נתונים המופקים ממערכת משו"ב ואוספים באופן אקטיבי מידע חסר. עוד מצאנו, כי מורים מזינים נתונים למערכת על פי הנדרש, אך ממעטים לשלוף נתונים לצורך קבלת החלטות. באופן כללי, מן המחקר עולה כי במקום לעזור למורים, מערכות מידע בית- ספריות הן פעמים רבות נטל על כתפיהם. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הדיגיטלי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ בעריכת: דורית אולינק-שמש, אינה בלאו, ניצה גרי, אבנר כספי, יעל סידי, יורם עשת-אלקלעי,יורם קלמן, איל רובין) |
Place of Publication | רעננה |
Pages | 18 (2023), 23ע-30ע |
Number of pages | 13 |
State | Published - 2023 |
IHP publications
- ihp
- Databases
- Decision making
- Information networks
- Schools
- Teachers