שילוב יישומונים מתמטיים ברצף ההוראה: דו"ח מסכם

Research output: Book/ReportReport

Abstract

שילוב טכנולוגיה דיגיטלית בחינוך מתמטי הופך לפרקטיקה מקובלת בעשורים האחרונים. בפרט, שימוש של תלמידים
ביישומונים מתמטיים )applets mathematical), המעצים את הלמידה. קיימת הסכמה רחבה כי על מנת להשיג שילוב
מוצלח, ההוראה והלמידה צריכות להיות מתוכננות היטב לשימוש ביישומונים מתמטיים, המורה צריך לנצח על
ההוראה באופן אפקטיבי והיישומונים צריכים להיות שזורים בתכנית הלימודים באופן שיטתי ועקבי. עם זאת, למרות
ריבוי העדויות אודות תרומת היישומונים בחינוך מתמטי, רמת האימוץ של שימוש בהם בפועל נותרה נמוכה. לפיכך,
מטרתנו היתה כפולה: 1( לעודד שינוי פדגוגי משמעותי וארוך טווח בקרב מורים למתמטיקה בנוגע לשילוב יישומונים
מתמטיים כמשאב מרכזי ברצף ההוראה באופן שיטתי ומובנה; כתוצאה מכך, 2( לשפר את דפוסי הלמידה של
התלמידים תוך שימוש ביישומונים אלו. מטרות אלו הושגו על ידי שילוב של פיתוח ומחקר והובילו אותנו לגבש סדרה
של המלצות מעשיות.
Original languageHebrew
Place of Publicationתל אביב
Number of pages160
StatePublished - Feb 2021

ULI publications

  • uli
  • Computer-assisted instruction
  • Elementary school teachers -- Israel -- Attitudes
  • Internet in education
  • Mathematics -- Computer-assisted instruction
  • Mathematics -- Study and teaching (Elementary)
  • Mathematics teachers -- Israel -- Attitudes
  • Mobile apps
  • Web applications

Cite this