Abstract
שילוב טכנולוגיה דיגיטלית בחינוך מתמטי הופך לפרקטיקה מקובלת בעשורים האחרונים. בפרט, שימוש של תלמידים
ביישומונים מתמטיים )applets mathematical), המעצים את הלמידה. קיימת הסכמה רחבה כי על מנת להשיג שילוב
מוצלח, ההוראה והלמידה צריכות להיות מתוכננות היטב לשימוש ביישומונים מתמטיים, המורה צריך לנצח על
ההוראה באופן אפקטיבי והיישומונים צריכים להיות שזורים בתכנית הלימודים באופן שיטתי ועקבי. עם זאת, למרות
ריבוי העדויות אודות תרומת היישומונים בחינוך מתמטי, רמת האימוץ של שימוש בהם בפועל נותרה נמוכה. לפיכך,
מטרתנו היתה כפולה: 1( לעודד שינוי פדגוגי משמעותי וארוך טווח בקרב מורים למתמטיקה בנוגע לשילוב יישומונים
מתמטיים כמשאב מרכזי ברצף ההוראה באופן שיטתי ומובנה; כתוצאה מכך, 2( לשפר את דפוסי הלמידה של
התלמידים תוך שימוש ביישומונים אלו. מטרות אלו הושגו על ידי שילוב של פיתוח ומחקר והובילו אותנו לגבש סדרה
של המלצות מעשיות.
ביישומונים מתמטיים )applets mathematical), המעצים את הלמידה. קיימת הסכמה רחבה כי על מנת להשיג שילוב
מוצלח, ההוראה והלמידה צריכות להיות מתוכננות היטב לשימוש ביישומונים מתמטיים, המורה צריך לנצח על
ההוראה באופן אפקטיבי והיישומונים צריכים להיות שזורים בתכנית הלימודים באופן שיטתי ועקבי. עם זאת, למרות
ריבוי העדויות אודות תרומת היישומונים בחינוך מתמטי, רמת האימוץ של שימוש בהם בפועל נותרה נמוכה. לפיכך,
מטרתנו היתה כפולה: 1( לעודד שינוי פדגוגי משמעותי וארוך טווח בקרב מורים למתמטיקה בנוגע לשילוב יישומונים
מתמטיים כמשאב מרכזי ברצף ההוראה באופן שיטתי ומובנה; כתוצאה מכך, 2( לשפר את דפוסי הלמידה של
התלמידים תוך שימוש ביישומונים אלו. מטרות אלו הושגו על ידי שילוב של פיתוח ומחקר והובילו אותנו לגבש סדרה
של המלצות מעשיות.
Original language | Hebrew |
---|---|
Place of Publication | תל אביב |
Number of pages | 160 |
State | Published - Feb 2021 |
ULI publications
- uli
- Computer-assisted instruction
- Elementary school teachers -- Israel -- Attitudes
- Internet in education
- Mathematics -- Computer-assisted instruction
- Mathematics -- Study and teaching (Elementary)
- Mathematics teachers -- Israel -- Attitudes
- Mobile apps
- Web applications