רשתות חברתיות במדיניות החינוך הישראלית

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

בן ציון סלקמון עומד במאמרו על יחסה של מדיניות החינוך הישראלית לרשתות החברתיות. הוא מציג את המדיניות המוצהרת של משרד החינוך בנושא ואת מערכת השיקולים שהנחו את מעצביה. לצורך כתיבת הפרק הוא סקר מסמכים של משרד החינוך וניתח אתרי אינטרנט של המנהל למדע וטכנולוגיה. כמו כן הוא ראיין את ראש מינהל המדע והטכנולוגיה וראש מינהל התקשוב ומערכות המידע ד"ר עופר רימון ואת העומדת בראש האגף לפיתוח פדגוגי ומ"מ יו"ר המזכירות הפדגוגית באותה עת הגברת דליה פניג. סלקמון טוען כי הרשתות החברתיות מצויות בתהליך מואץ, ובמידה רבה בלתי-מבוקר, של הכשרה והסתגלות למערכת החינוך. מבחינה פדגוגית מדיניות החינוך בעניין הרשתות החברתיות מנוסחת ניסוח עמום. בדרך זו מצליחים הכוחות השונים המעורבים בעיצובה לקדם פעולות חשובות להם בשדה בלי שיעברו תהליך רגולטיבי מלא וללא דיון מקיף בהשלכותיהן. בד בבד המדיניות העמומה מייצרת "חירויות מקומיות", כלומר מותירה מקום לפרשנות וליוזמות מן השדה, ובכך מתאפשרת רב-קוליות של הטמעה טכנולוגית-פדגוגית. במאמר זה נסקרות גישות ההטמעה הפדגוגית של הרשתות החברתיות, המבוססות על למידה מהצלחות ועל חניכה של מורים ברשתות חברתיות-מקצועיות. לנוכח השימוש הגורף של תלמידים ברשתות החברתיות מחוץ לבית הספר, הן נתפסות כתוסף אשר ביכולתו להרחיב את היקף הלמידה הבית ספרית ואף - אם כי במידה פחותה - לשנותה. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationחומות החינוך נפלו ברשת?
Editorsברוך שוורץ, חננאל רוזנברג, קריסטינה אסטרחן
Place of Publicationתל-אביב
Pages263-282
Number of pages20
StatePublished - 2017

IHP publications

  • ihp
  • Education -- Israel -- Administration
  • Education and state -- Israel
  • Educational technology
  • Online social networks
  • School children
  • Schools
  • Teachers
  • בתי ספר
  • טכנולוגיה חינוכית
  • מדיניות חינוכית (של משרד החינוך)
  • מורים
  • מערכת החינוך
  • רשתות חברתיות (באינטרנט)
  • תלמידים

RAMBI publications

  • rambi
  • Education -- Social aspects -- Israel
  • Online social networks -- Israel

Cite this