Abstract
המאמר סוקר את קווי המדיניות העיקריים כלפי ההשכלה הגבוהה במדינות מערביות בשני העשורים האחרונים. במאמר מובאות המגמות המורכבות ולעתים אף הפרדוקסליות המתרחשות במערכת ההשכלה הגבוהה, ומוצגים דרכי הפעולה המרכזיות שנקטו מוסדות החינוך הגבוה בתגובה לשינויים תחיקתיים וציבוריים. המאמר בין השאר מתמקד בנושאים הבאים: תהליכי גיוון מוסדי ואידיאולוגי במערכת ההשכלה הגבוהה, שינויים בתקצוב ובשכר הליוד ושינויים בדרכי המשילות והניהול של מוסדות הללו. ברור כי לכל אלה יש השפעה גם על עיצוב הידע המדעי ופיתוחו. כל אלה גם תורמים לשינוי בתפקידם של המוסדות להשכלה גבוהה בחברה. המאמר בוחן את ההשלכות של השינויים שנסקרו בהקשר הישראלי, ומצביע על הצורך שיעדי ותפקידי ההשכלה הגבוהה צריכים להיות מותאמים למאפיינים ולצרכים החברתיים היחודיים והמקומיים של החברה הישראלית. בין השאר מצביע המחבר על כך שכדי להתמודד עם האתגרים העומדים לפני מערכת ההשכלה הגבוהה נדרשת מהם-עצמם יכולת לשינוי. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | דינמיות בהשכלה הגבוהה (קובץ בעריכת אודרי אדי-רקח ואורי כהן) |
Place of Publication | תל אביב |
Pages | 63-86 |
Number of pages | 24 |
State | Published - 2016 |
IHP publications
- ihp
- Education, Higher
- Educational change
- Educational tests and measurements
- Goal (Psychology)
- Higher education and state
- Quality (Philosophy)
- Universities and colleges