Abstract
המאמר מראה כי עובדות סוציאליות בדרג ניהול הביניים בשירותים החברתיים (ראשות צוות) קובעות מדיניות חברתית 'מלמטה' בשלושה תחומים: היקף ומהות של השירותים הפסיכו-סוציאליים, הקצאת סיוע וחומרי עבודה, והסדרי עבודה בין העובדות הסוציאליות לבין שותפי תפקיד. ההחלטות נעשות כאשר הן מתנגדות למדיניות הרשמית, או כשהמדיניות הרשמית חסרה או עמומה, ומשיקולים של טובת הלקוחות ושיקולים תקציביים. רוב החלטות המדיניות לא תועדו והיו 'מדיניות שבעל-פה', שבדרך כלל אינה גלויה ללקוחות. המדיניות הנקבעת 'מלמטה' עשויה להתאים טוב יותר לצורכי הלקוחות, בעיקר כאשר ראשות הצוותים משתמשות בשיקול דעתן כדי לתקן מדיניות לא מותאמת ולקבוע מדיניות אלטרנטיבית שמרחיבה ומשפרת שירותים או מדגדילה את הנגישות אליהם. אך היא גם עשויה להיות לא אחידה על פני מקום וזמן. כך עלול להיווצר אי-שיוויון בין אזרחים בקבלת שירותי מדינת רווחה ולא יתאפשרו שקיפות ודיון ציבורי על תכניה ועל דרכי קבלתה.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 341-371 |
Number of pages | 31 |
Journal | חברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית |
Volume | ל"ט |
Issue number | 2 |
State | Published - 2019 |
IHP publications
- ihp
- Bureaucracy
- Decision making
- Executives
- Social policy
- Social service
- Social workers