Abstract
להוראת מקצועות ההומניסטיקה תפקיד מרכזי בעיצוב דמותם של בוגרי ובוגרות מערכת החינוך, ובהעמדת בוגרים משכילים ורחבי אופקים, בעלי מודעּות היסטורית ותחושת שייכות, מנוסים בניהול דיאלוג עם סביבה תרבותית עשירה ומגוונת ומצוידים במיומנויות חשיבה, לימוד ושיח. משימה חיונית זו מחייבת חשיבה מחודשת הן על הגדרת המטרות ואופני ההוראה והלמידה של מדעי הרוח הן על הדרכים לקידום מעמדם בקרב תלמידים וצוותי ההוראה.היוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך הקימה צוות מומחים בלתי תלוי שמטרתו להעמיד לרשותה של מערכת החינוך תשתית של ידע מבוסס בנושאים אלה.מסמך זה הינו פרי של תהליך למידה במהלכו סקר צוות המומחים ידע תאורטי ומעשי מהארץ ומהעולם, נפגש עם חוקרים ומומחים מהאקדמיה והשדה, קיים ימי למידה פתוחים וניהל דיונים פנימיים לליבון השאלות ולגיבוש תובנות והמלצות.המסמך מתייחס לארבעה נושאים שעמדו במוקד תהליך הלמידה ומטבע הדברים כרוכים האחד בשני: מטרות ותכלית של לימודי ההומניסטיקה; דרכי הוראה ולמידה; דמות המורה למקצועות ההומניסטיקה; אופני הערכה של מקצועות אלה. --
Translated title of the contribution | Promotion of humanistic studies The state education system: Summary of the work of the team of experts |
---|---|
Original language | Hebrew |
Place of Publication | ירושלים |
Number of pages | 58 |
State | Published - 2024 |
ULI publications
- uli
- Educational evaluation -- Israel
- Humanities -- Study and teaching -- Israel
- Teachers -- Israel