קידום הישגים של סטודנטים להנדסת חשמל ומחשבים: קורס בין תחומי במעגלים אלקטרוניים

Aharon Gero, Beto Catz

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

באופן מסורתי, אלקטרוניקה אנלוגית (תקבילית) ואלקטרוניקה דיגיטלית (ספרתית) נלמדות בנפרד באקדמיה. לאחרונה, הרלוונטיות של שבבים המכילים מעגלים אנלוגיים ודיגיטליים גם יחד גדלה באופן ניכר. לפיכך, הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל) החליטה לשלב שני קורסי יסוד, הראשון עוסק באלקטרוניקה אנלוגית והשני באלקטרוניקה דיגיטלית, לקורס יחיד "מעגלים אלקטרוניים" המאחד את שני התחומים. המחקר המוצג כאן בחן האם גישה בין תחומית זו מקדמת למידה בהשוואה לגישה המסורתית, המפרידה בין התחומים. במחקר, שעשה שימוש בכלים כמותיים, השתתפו 156 סטודנטים להנדסת חשמל ומחשבים. על פי התוצאות, הישגיהם של סטודנטים שלמדו בגישה הבין תחומית היו גבוהים באופן מובהק מאלו של חבריהם שלמדו בדרך המסורתית. ממצאי המחקר עשויים לשפר את הכשרתם של מהנדסים ותלמידי תיכון המתמחים בהנדסה. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)8-12
Number of pages5
Journalמור-טק
Volume17
StatePublished - 2023

IHP publications

  • ihp
  • Academic achievement
  • College students
  • Electronics
  • Electronics -- Study and teaching
  • Engineering
  • Engineering -- Study and teaching
  • Interdisciplinary approach in education
  • אלקטרוניקה
  • אלקטרוניקה -- לימוד והוראה
  • בין-תחומיות בחינוך
  • הישגים לימודיים
  • הכשרת מהנדסים
  • הנדסה
  • סטודנטים

Cite this