"צריך לפתח אצל התלמידים מערכת חיסון להבלים"

יורם הרפז, יאיר נוימן

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

פרופ' יאיר נוימן מדבר על שלושה סוגים של הבנה: סימבולית-פורמלית, פרשנית ואסתטית. "צריך ללמד תלמידים חשיבה רציונלית בריאה", הוא אומר, "שידעו לאתר טיעונים, לבקר טיעונים ולהמציא טיעונים. תרבות הטמטום שמקיפה אותנו ונתמכת על ידי רוח פוסט-מודרנית של 'הכול הולך' מדאיגה אותי מאוד". (מתוך המאמר) במסגרת נושא הגיליון: "להפיל את האסימון, מה זו הבנה? למה היא חשובה? איך מסבירים אותה? מה מונע אותה? ומה צריך לעשות כדי שתלמידים יבינו?", גיליון ראשון מבין שניים.
Original languageHebrew
Pages (from-to)62-66
Number of pages5
Journalהד החינוך
Volume88
Issue number1
StatePublished - 2013

IHP publications

  • ihp
  • Comprehension
  • Education
  • Experience
  • Hermeneutics
  • Mathematical ability
  • School children
  • Teachers
  • הבנה
  • חוויה (פסיכולוגיה)
  • חינוך
  • חשיבה מתמטית
  • מורים
  • פרשנות
  • תלמידים

Cite this