TY - JOUR
T1 - ציונות, יהדות ודמוקרטיה: רב-ערכיות כתשתית ללימודי אזרחות
AU - כהן, אשר
N1 - המאמר מהווה חלק מאסופת מאמרים בנושא: אזרחות במבחן: המחלוקת על החינוך לאזרחות, המתפרסמת בגיליון זה בעמ' 139-218. המאמרים עוסקים בקשר שבין לימודי אזרחות להשקפה פוליטית. במסגרת המאמרים התבקשו הכותבים, מומחים בתחום החינוך לאזרחות, להתייחס לשמונה שאלות, כולן או חלקן, המתפרסמות בעמ' 144.
PY - 2016
Y1 - 2016
N2 - מחבר המאמר עושה הבחנה בין מגמות חד-ערכיות לרב-ערכיות בחברה הישראלית, וטוען כי המגמות מן הסוג השני, הדוגלות בשילוב בין ציונות, יהדות ודמוקרטיה, חיוניות ליציבותה של חברה זו ושל המדינה בכללותה. המגמה החד-ערכית הדמוקרטית, לעומת זאת, מתעלמת לטענתו מהתשתית הערכית העומדת בבסיס הקמת המדינה. (מתוך המאמר)
AB - מחבר המאמר עושה הבחנה בין מגמות חד-ערכיות לרב-ערכיות בחברה הישראלית, וטוען כי המגמות מן הסוג השני, הדוגלות בשילוב בין ציונות, יהדות ודמוקרטיה, חיוניות ליציבותה של חברה זו ושל המדינה בכללותה. המגמה החד-ערכית הדמוקרטית, לעומת זאת, מתעלמת לטענתו מהתשתית הערכית העומדת בבסיס הקמת המדינה. (מתוך המאמר)
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,001109747
M3 - מאמר
SN - 2224-5936
VL - 10
SP - 145
EP - 152
JO - גילוי דעת
JF - גילוי דעת
ER -