Abstract
"המחקר המתואר בדוח זה מציע ניתוח שיטתי של הפדגוגיה בישראל כפי שהיא באה לידי ביטוי בכיתות בשני בתי ספר יסודיים השייכים לחינוך הממלכתי-עברי. אנו משלבים בין ניתוח השיח בכיתה לבין ניתוח הפדגוגיה ומציעים תמונת מצב עדכנית על המציאות בבתי הספר: על הדרך שבה מתנהלים השיעורים, הפעולות הננקטות במהלכם, התכנים הנלמדים, השאלות ששואלות המורות, המטלות שהתלמידים מתמודדים איתן ומבנה ההשתתפות בשיח. אנו מבקשים להציע למעצבי מדיניות, לחוקרים ולבעלי עניין אחרים בתחום החינוך מידע שיטתי ומהימן על המציאות שחווים מורים ותלמידים בבתי הספר היסודיים: כמה זמן לוקח להתחיל שיעור? מי מדבר בכיתה? איך הוא מקבל רשות דיבור? כמה מדברים הבנים וכמה הבנות? האם המורה מרצה או מתדיינת? שואלת או קובעת? מה מעמד הידע? מה מלמדים בשיעור: תוכן או מיומנויות? האם עוסקים בערכים וכיצד? כמה נפח תופס העיסוק בהפרות סדר ובבעיות משמעת? שאלות אלו ואחרות יעמדו במוקד של דוח זה" -- מתוך המבוא
Original language | Hebrew |
---|---|
Publisher | הוצאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב |
Number of pages | 141 |
Place of Publication | באר שבע |
State | Published - 2015 |
ULI publications
- uli
- Education -- Aims and objectives -- Israel
- Education -- Evaluation -- Israel
- Education -- Israel -- Evaluation