על הפער בין הדימוי העצמי של משוררת לבין סוגיית התקבלותה : המקרה של ספרות הילדים של לאה גולדברג

Translated title of the contribution: The Self Image of Lea Goldberg via Her Diaries

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

בקריירה הספרותית של לאה גולדברג מתקיימים במקביל שני נתיבי כתיבה: למבוגרים ולילדים. המאמר עוסק בהתקבלות יצירתה של לאה גולדברג לילדים בקרב הקהל הרחב, וביחסה של לאה גולדברג אל ספרות הילדים שלה בראי יומניה. המאמר עוסק אף בסוגיות הנוגעות לזיקה שבין יצירותיה לילדים ואלה המיועדות למבוגרים, ובחקר הסוגיה מה היתה הזיקה שבין הדימוי העצמי שלה כיוצרת למבוגרים ובין התקבלותה כסופרת ילדים. כותבת המאמר טוענת שלאה גולדברג לא ראתה את עצמה כמשוררת לילדים. בדימוי העצמי שלה היא משוררת למבוגרים, שאיננה מזהה עצמה מבחינה מקצועית ואמנותית עם כתיבה לילדים, וככל הנראה לא זה התחום בו שאפה להטביע את חותמה. זיהויה כמשוררת מובהקת לילדים עשוי היה לערער את מעמדה בתוך השדות האקסלוסיביים אליהם שאפה להתקבל. יומניה של לאה גולדברג, על מה שנכתב בהם, ובעיקר על מה שלא נכתב בהם, מבטאים היטב את תחושת האיום והחשש מפני הדרתה מתוך לב המערכת הספרותית, ומכאן יחסה האמביוולנטי של כתיבה לילדים.
Translated title of the contributionThe Self Image of Lea Goldberg via Her Diaries
Original languageHebrew
Pages (from-to)15-24
Number of pages10
Journalספרות ילדים ונוער
Volume135
StatePublished - 2013

IHP publications

  • ihp
  • Children's literature -- Technique
  • Creative writing
  • Criticism
  • Diaries
  • Goldberg, Leah -- 1911-1970
  • Self-perception
  • Women poets
  • ביקורת ספרותית
  • גולדברג, לאה -- 1911-1970
  • דימוי עצמי
  • התקבלות (ספרות)
  • יומנים
  • כתיבה לילדים ולנוער
  • משוררות

Cite this