Abstract
בקריירה הספרותית של לאה גולדברג מתקיימים במקביל שני נתיבי כתיבה: למבוגרים ולילדים. המאמר עוסק בהתקבלות יצירתה של לאה גולדברג לילדים בקרב הקהל הרחב, וביחסה של לאה גולדברג אל ספרות הילדים שלה בראי יומניה. המאמר עוסק אף בסוגיות הנוגעות לזיקה שבין יצירותיה לילדים ואלה המיועדות למבוגרים, ובחקר הסוגיה מה היתה הזיקה שבין הדימוי העצמי שלה כיוצרת למבוגרים ובין התקבלותה כסופרת ילדים. כותבת המאמר טוענת שלאה גולדברג לא ראתה את עצמה כמשוררת לילדים. בדימוי העצמי שלה היא משוררת למבוגרים, שאיננה מזהה עצמה מבחינה מקצועית ואמנותית עם כתיבה לילדים, וככל הנראה לא זה התחום בו שאפה להטביע את חותמה. זיהויה כמשוררת מובהקת לילדים עשוי היה לערער את מעמדה בתוך השדות האקסלוסיביים אליהם שאפה להתקבל. יומניה של לאה גולדברג, על מה שנכתב בהם, ובעיקר על מה שלא נכתב בהם, מבטאים היטב את תחושת האיום והחשש מפני הדרתה מתוך לב המערכת הספרותית, ומכאן יחסה האמביוולנטי של כתיבה לילדים.
Translated title of the contribution | The Self Image of Lea Goldberg via Her Diaries |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 15-24 |
Number of pages | 10 |
Journal | ספרות ילדים ונוער |
Volume | 135 |
State | Published - 2013 |
IHP publications
- ihp
- Children's literature -- Technique
- Creative writing
- Criticism
- Diaries
- Goldberg, Leah -- 1911-1970
- Self-perception
- Women poets
- ביקורת ספרותית
- גולדברג, לאה -- 1911-1970
- דימוי עצמי
- התקבלות (ספרות)
- יומנים
- כתיבה לילדים ולנוער
- משוררות