Abstract
במאמר זה אציג תוצאות ניסוי הבודק את הבחנת ספיר/לא-ספיר בעברית, בקרב מבוגרים ובקרב ילדים (גילאים 4-18). למיטב ידיעתי, מלבד ניסוי זה עד היום לא נערך שום מחקר פסיכובלשני הבודק את דפוס הרכישה של ההבחנה בעברית, ולפיכך המאמר הנוכחי הוא חלוץ בסוגו. לצורך הניסוי השתמשתי בפרדיגמה שפותחה בידי ברנר וסנדקר (2005) לאחר ההתאמות הנדרשות שביצעתי על מנת להתאים אותה לחקר העברית. בעזרת הפרדיגמה הזו בדרקתי את האופן שבו ילדים ומבוגרים דוברי עברית עושים שימוש במורפולוגיית היחיד/רבים על מנת להבחין בין שמות עצם שמתייחסים למספר פריטים ומכּמתים אותם לבין אלו שלא. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 63-82 |
Number of pages | 20 |
Journal | בלשנות עברית: כתב-עת לבלשנות עברית תיאורית, חישובית ויישומית |
Volume | 73 |
State | Published - 2019 |
IHP publications
- ihp
- Counting
- Grammar, Comparative and general -- Collective nouns
- Grammar, Comparative and general -- Noun
- Grammar, Comparative and general -- Number
- Hebrew language, Modern
- Language acquisition