נתערב שתצליחו: התבוננות מחודשת בהנחיית תהליך התערבות בקרב נערות מאוכלוסיות מתויגות

סיגל אופנהיים-שחר, אדוה קמחי-חן (Editor), דוד רוטמן (Editor), יהודית שטיימן (Editor)

Research output: Book/ReportBook

Abstract

"אל תבקשי ממני לדבר במעגל אני לא יודעת לדבר... אביבית מתריסה באזני המנחה שלה. אביבית אינה היחידה. באמצעות תאור מקרה המבוסס על חוויות של נערות מאוכלוסיות מתויגות שהשתתפו בסדנאות לחיזוק שאיפה תעסוקתית, המחברת בוחנת מקרוב את התופעה הרחבה של "התנגדויות" העולות ומובעות בקרב המשתתפות למודות האכזבה...היא מתמקדת דווקא במכניזם של ההחמצה(בלי להתפתות ל"ספורי ההצלחות"), בעיקר מנקודת מבטן של מפתחות תכניות ההתערבות והמנחות בסדנאות. בדרכן השופעת כוונות טובות לחזק מסוגלות, הן מוצאות את עצמן לא פעם מעוררות עוד חוויות שליליות של תיוג, ניכור והדרה בקרב המשתתפות...ספר זה בא להציע פרספקטיבה חדשנית המזמינה את המפתחות והמנחות לבדוק מה חסר בתכניות ובתהליכי ההתערבות ולהבין את הקושי של אוכלוסיות המוגדרות כמוחלשות להיתמך מהלי להיחלש. בה בעת הוא מעלה דרכים שבהן ניתן לקדם דיאלוג שתפני..." -- מן המעטפת האחורית
Original languageHebrew
Place of Publicationתל אביב
Number of pages140
Editionמהדורה ראשונה
ISBN (Electronic)9789655301670
StatePublished - 2019

Publication series

Nameתמה - תאוריה ומעשה בהכשרת מורים
Publisherהוצאת הספרים של מכון מופ"ת

DanaCode

  • DanaCode
  • 076900001942

ULI publications

  • uli
  • Adolescent girls
  • Adolescent psychotherapy
  • At-risk youth (Social sciences) -- Youth with social disabilities
  • Collective psychotherapy
  • Female adolescents
  • Group psychotherapy
  • Group therapy
  • Socially handicapped youth
  • Teenage girls
  • Youth at risk (Social sciences) -- Youth with social disabilities
  • Youth with social disabilities

Cite this