Abstract
מאמר זה מתאר חקר מקרה של תהליך הבניית ידע על- ידי זוג תלמידים בכיתה ד', במהלך חישובי נפח ושטח פנים של תיבות בסביבה ממוחשבת. המחקר נשען על התיאוריה הסוציו-תרבותית של ויגוצקי (Vygotsky, 1987), הרואה באינטראקציה חברתית ובחשיבה שתי צורות תפקוד שיש ביניהן קשרי גומלין. המחקר משתמש בעדשה איכותנית למעקב אחר תהליכים של הבניית הידע בין שני הלומדים, במטרה להבין כיצד מתרחשים תהליכים אלה בסביבה ממוחשבת. תהליכי הבניית הידע נחקרו תוך שימוש במודל ה- RBC שנסקר בהרחבה במאמר של שבתאי, דרייפוס ווייס (2010), שפורסם בכתב עת זה. לאור המשתמע ממצאי המחקר, מוצעות השלכות יישומיות להוראת נושאים אלו לתלמידים בבית הספר היסודי. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 46-60 |
Number of pages | 15 |
Journal | מספר חזק 2000 |
Volume | 27 |
State | Published - 2016 |
IHP publications
- ihp
- Education -- Data processing
- Geometrical constructions
- Geometry
- Interpersonal communication
- Knowledge and learning
- Learning
- Mathematics -- Study and teaching
- School children