Abstract
השימוש בציור/רישום ככלי מחקר ייחודי בכך שהוא מאפשר לקבל מהנבדקים נתונים שלא ניתן היה לקבל בעזרת כלי מחקר אחרים. הציור מהווה כלי לחשיפה של תפיסות ושל תובנות שקשה לעיתים לבטא במילים, כגון פרטים שנשכחו מהזיכרון הזמין, תחושות הקשות לתיאור מילולי, דברים שעדיין לא הוקדשה להם מחשבה מספקת ודברים תת הכרתיים. המאמר מציג מחקר שנערך בקרב סטודנטים הלומדים באוניברסיטת תל אביב ובטכניון. המחקר בדק את תפיסותיהם של הסטודנטים כלפי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בהוראה ובלמידה. כלי המחקר כללו שאלונים וראיונות, אך כלי המחקר המרכזי היה ניתוח ציורים. המאמר מציג כלי ייחודי לניתוח ציורים בשם RDA - Reflective Drawing Analysis וכן את הדרך שבה תוקפו הקטגוריות ונבדקה אמינות הממצאים. המאמר דן ביתרונות ובחסרונות שבשימוש בציורים ככלי איכותני וכן ביעילות של שיטת ניתוח זו כחלק ממתודולוגיה מחקרית מתפתחת. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | ליצור מחקר, לחקור יצירה (קובץ בעריכת אפרת הוס, לאה קסן ועינב שגב) |
Place of Publication | באר שבע |
Pages | 172-200 |
Number of pages | 29 |
State | Published - 2012 |
IHP publications
- ihp
- College students
- Educational technology
- Hermeneutics
- Painting
- Psychology and art
- אומנות ופסיכולוגיה
- טכנולוגיה חינוכית
- סטודנטים
- פרשנות
- ציור