Abstract
האימוץ הנרחב של טלפונים חכמים בשנים האחרונות הביא לשימוש מוגבר בנתוני מיקום הלקוחות הנאספים ממכשירים אלו. השימושים העסקיים בנתוני מיקום מבוססים בעיקר על "גידור גיאוגרפי" - התאמה אישית של המידע המוצג ללקוחות על סמך מיקומם. מאמר זה מציע גישה חדשה לפילוח קבוצות צרכנים על בסיס דפוסי הניידות שלהם (שינוי במיקום לאורך זמן), ומדגים כיצד חילוץ מאפייני ניידות פשוטים מאפשר לאמוד כיצד צרכנים משלבים גורמים מבוססי מיקום בהחלטותיהם בבחירת תחנות דלק לתדלוק. תוצאות המחקר מראות כי שילוב של דפוסי ניידות משפר בצורה משמעותית את דיוק המודלים לניתוח החלטות הרכישה, לעומת המודלים הקיימים המסתמכים רק על בחירות היסטוריות, מידע על המותג והמחיר הנוכחי. יותר מזה, ניתוח התוצאות מעיד על היכולת לנתח, באמצעות נתוני הניידות בלבד, את הטרוגניות העדפות הלקוחות ורגישותם למחיר ולמרחק הנסיעה. למחקר תרומה אקדמית ופרקטית בהצגת דרך חדשה לשימוש בנתוני ניידות לקוחות להבנת החלטות רכישה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 96-108 |
Number of pages | 13 |
Journal | חידושים בניהול |
Volume | 7 |
State | Published - 2020 |
IHP publications
- ihp
- Market segmentation
- Smartphones