משחק תפקידים ומושג העצמי בקרב בוגרי "הפנימייה למחוננים טעוני טיפוח"

Translated title of the contribution: Role-Play and the "As If" Self in Everyday Life

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מאמר זה מתאר את השפעות השימוש בטכניקת משחק תפקידים בתנאי ניסוי שדה בפנימייה למחוננים טעוני טיפוח בישראל. התיאור נעשה בשילוב שתי רמות ניתוח: ניתוח פרוטוקולים ממשלתיים הקשורים בהפקה הארגונית של טכניקת משחק תפקידים, וראיונות עם בוגרי הניסוי שנים לאחר חוויית משחק התפקידים. ניתוח הפרוטוקולים הממשלתיים מלמד כיצד נעשה שימוש ארגוני מכוון בכינוי "מחוננים" בקרב אוכלוסייה שאיננה מחוננת כאמצעי תרפויטי ליצירת מוטיבציה להישג. ראיונות העומק עם בוגרי הניסוי מלמדים כי הם חווים את מחוננותם כמלאכותית, מתארים את עצמיותם כאילו קיבלוה במתנה מרשויות המדינה ומנהלים עבודת גבולות בין שני סוגי עצמי. (מתוך המאמר) שיטת המחקר: מחקר איכותני
Translated title of the contributionRole-Play and the "As If" Self in Everyday Life
Original languageHebrew
Pages (from-to)365-387
Number of pages23
Journalחברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית
Volume31
Issue number3
StatePublished - 2011

Keywords

  • Children with social disabilities
  • Gifted persons
  • Role playing
  • בוגרי השמה חוץ-ביתית
  • ילדים טעוני טיפוח
  • מחוננים
  • משחקי תפקידים
  • פנימיה למחוננים טעוני טיפוח

IHP publications

  • ihp
  • Children with social disabilities
  • Gifted persons
  • Role playing
  • בוגרי השמה חוץ-ביתית
  • ילדים טעוני טיפוח
  • מחוננים
  • משחקי תפקידים
  • פנימיה למחוננים טעוני טיפוח

Cite this