Abstract
נתוני המיקום של מכשירים ניידים מציגים מידע מפורט על המיקום של צרכנים, וכך מספקים הזדמנות למשווקים להתאים לצרכנים הצעות רלוונטיות לפי הֶקשר המיקום. אולם נתוני המיקום יכולים לחשוף גם מידע רגיש על הצרכנים המבוסס על המקומות שבהם הם נמצאים. למשל, מתקני בריאות או מקומות הקשורים לדת. האם ניתן לספק בו-בזמן את רצוןָ המשווקים לקבל תובנות מעשיות ואת ההעדפה של האנשים לפרטיות? באמצעות מידע שקיבלנו מסַפק של נתוני מיקום ברמת המכשיר, בדקנו את המידה שבה קיבוץ אנשים לפלחים הומוגניים המאפשר רמה גבוהה יותר של פרטיות, משפיע על תחזית הביצוע. מצאנו שרמה מסוימת של קיבוץ לפלחים מביאה לדיוק גבוה יותר בניבוי. יתרה מכך, הסתמכות על מיקומים של פעילות מסחרית מניבה תוצאות טובות לפחות כמו הסתמכות על מיקומי בתים. תובנות אלו מספקות הכוונה לספקי נתונים שצריכים לאזן בין שירות ללקוחות לבין ציפיות הצרכנים לפרטיות, וגם מספקות לרגולטורים תובנה על פירוט הנתונים הדרושים למשווקים לשם פעילותם. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 82-92 |
Number of pages | 11 |
Journal | חידושים בניהול |
Volume | 14 |
State | Published - 2024 |
IHP publications
- ihp
- Consumers
- Consumers -- Psychological aspects
- Smartphones
- Advertising
- Publicity
- Market segmentation
- Privacy
- Marketing