Abstract
המחקר המוצג בפרק מתבונן בתופעה של מעורבות הורים מאורגנת, ובוחן את היחסים בין הנהגות ההורים למנהלים בבתי ספר ממעמד חברתי-כלכלי נמוך בהשוואה לגבוה. המחקר מתבסס על ראיונות עומק עם מנהלים, יושבי ראש הנהגות הורים, חברי הנהגה וכן תצפיות במפגשי הנהגות ההורים בבתי ספר ממעמד חברתי-כלכלי נמוך ובבתי ספר ממעמד חברתי-כלכלי גבוה. הממצאים מצביעים על דפוסים שונים, ולעיתים אף מנוגדים, של קשר בין מנהלים לבין הנהגות ההורים, בשתי הסביבות החברתיות שנבדקו: במעמד חברתי-כלכלי נמוך, המנהלים מעוניינים להעצים את הנהגות ההורים ומנסים לגשר בין בית הספר וההורים תוך שמירה על מערך הסמכויות בבית הספר. בבתי ספר ממעמד חברתי גבוה, המנהלים פועלים לצמצום כוחם ולהדרת ההורים ממעורבות בבית הספר ונעזרים בהורים באופן אינסטרומנטלי למול הרשות המקומית. המאמר דן בהשלכות התאורטיות והפרקטיות של הממצאים (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | מבטים מצטלבים: שותפות חינוכית בין הורים לבין צוותי חינוך |
Editors | יצחק גילת, עידית טבק |
Place of Publication | תל-אביב |
Publisher | רסלינג |
Pages | 17-60 |
Number of pages | 44 |
State | Published - 2022 |
IHP publications
- ihp
- Authority
- Communities
- Cooperativeness
- Education -- Israel -- Administration
- Education -- Parent participation
- Leadership
- Parent-teacher relationships
- School management and organization -- Parent participation
- School principals
- Schools
- Social stratification