מסע הלמידה מהצלחות של מנהלות מרכזי התמיכה

ארנה שמר, יונה מ רוזנפלד

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

המאמר מסביר את מתודת הלמידה מהצלחות ומתאר את מסע הלמידה מהצלחות שערך צוות החשיבה של מנהלות מרכזי התמיכה. המתודה הרטרוספקטיבית, הבוחנת את הארגון ואת ההקשר הארגוני שהביאו להצלחה, אמורה לגלות את העשייה שחוללה תוצרים חיוביים, לתארה ולהפיצה. הנחת העבודה היא כי הידע קיים, אך הוא חבוי ב"תאוריה שבעשייה" (‏use‏in‏theory), ויש להוציאו לאור. באמצעות למידה הופכת התאוריה שבעשייה לתאוריה מפורשת, גלויה וברורה (‏theory‏explicated), שאפשר להנחילה ולהתאימה לכל ארגון. ידע זה עשוי לסייע לארגון בעשייתו לקידום האנשים שהוא פועל למענם ולמען מטרותיהם. השימוש במתודה הרטרוספקטיבית כדי ללמוד על הצלחות העשייה במרכזי התמיכה היא ראשונית וייחודית. למידה זו יצרה תובנות, האירה זוויות חדשות וקידמה שיח שטרם התפתח בתחום ליקויי הלמידה. בחשיפה ובהמשגה של ידע זה יש כדי לעמוד על עשייה מיטיבה ולסייע הן לעובדי המרכזים הן לאנשים עם ליקויי למידה.
Original languageHebrew
Title of host publicationמה בעצם עשינו?
Subtitle of host publicationסיפורי הצלחה ממרכזי תמיכה לסטודנטים עם ליקויי למידה
Place of Publicationתל אביב
Pages52-68
Number of pages17
StatePublished - 2016

IHP publications

  • ihp
  • College students
  • Critical thinking
  • Knowledge and learning
  • Learning
  • ידע
  • למידה
  • למידה מהצלחות
  • לקות למידה במוסדות להשכלה גבוהה
  • סטודנטים
  • רפלקטיביות

RAMBI publications

  • rambi
  • Education -- Methodology
  • Group work in education -- Israel
  • Learning disabled -- Education (Higher)

Cite this