Abstract
המאמר מסביר את מתודת הלמידה מהצלחות ומתאר את מסע הלמידה מהצלחות שערך צוות החשיבה של מנהלות מרכזי התמיכה. המתודה הרטרוספקטיבית, הבוחנת את הארגון ואת ההקשר הארגוני שהביאו להצלחה, אמורה לגלות את העשייה שחוללה תוצרים חיוביים, לתארה ולהפיצה. הנחת העבודה היא כי הידע קיים, אך הוא חבוי ב"תאוריה שבעשייה" (useintheory), ויש להוציאו לאור. באמצעות למידה הופכת התאוריה שבעשייה לתאוריה מפורשת, גלויה וברורה (theoryexplicated), שאפשר להנחילה ולהתאימה לכל ארגון. ידע זה עשוי לסייע לארגון בעשייתו לקידום האנשים שהוא פועל למענם ולמען מטרותיהם. השימוש במתודה הרטרוספקטיבית כדי ללמוד על הצלחות העשייה במרכזי התמיכה היא ראשונית וייחודית. למידה זו יצרה תובנות, האירה זוויות חדשות וקידמה שיח שטרם התפתח בתחום ליקויי הלמידה. בחשיפה ובהמשגה של ידע זה יש כדי לעמוד על עשייה מיטיבה ולסייע הן לעובדי המרכזים הן לאנשים עם ליקויי למידה.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | מה בעצם עשינו? |
Subtitle of host publication | סיפורי הצלחה ממרכזי תמיכה לסטודנטים עם ליקויי למידה |
Place of Publication | תל אביב |
Pages | 52-68 |
Number of pages | 17 |
State | Published - 2016 |
IHP publications
- ihp
- College students
- Critical thinking
- Knowledge and learning
- Learning
- ידע
- למידה
- למידה מהצלחות
- לקות למידה במוסדות להשכלה גבוהה
- סטודנטים
- רפלקטיביות
RAMBI publications
- rambi
- Education -- Methodology
- Group work in education -- Israel
- Learning disabled -- Education (Higher)