Abstract
מערכת החינוך בישראל מעסיקה כ-3500 מטפלות באמצעות אמנויות במוסדות השונים. שילובו של תחום הטיפול במרחבים החינוכיים הנו בעל יתרונות רבים, אך נושא בחובו גם קשיים ומורכבויות הנובעים מהמפגש בין שתי השפות: זו החינוכית וזו הטיפולית. אחד מהאתגרים בתהליך השילוב קשור אל יציאתן של מטפלות באמצעות אמנויות לחופשת לידה ואל החלפתן בעת תקופה זו על ידי מטפלת אחרת. תהליך זה מתבצע בדומה לתהליך החלפתם של עובדות הוראה היוצאות לחופשת לידה, ולא לוקח מספיק בחשבון את ההיבטים הקלינים של ההחלפה. מאמר זה מציג עבור אנשי טיפול וחינוך בישראל, מודל להחלפת מטפלות באמצעות אמנויות היוצאות לחופשת לידה על ידי ממלאות מקום, הכולל עקרונות, המלצות, ונקודות למחשבה, לקראת ההחלפה, כחלק מהמאמץ הנעשה במערכת החינוך להסדרת התהליך. המאמר, שנכתב בשיתוף פעולה בין נשות משרד בחינוך לנשות אקדמיה, מבוסס על עבודת מחקר, על סקר שערכו כותבות המחקר, ועל ניסיונן המקצועי בשטח של הכותבות העובדות במשרד החינוך: המדריכות הארציות של המטפלות באמצעות אמנויות, ומומחיות תחום. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 1247-1256 |
Number of pages | 10 |
Journal | טיפול באמנויות |
Volume | 11 |
Issue number | 2 |
State | Published - 2021 |
IHP publications
- ihp
- Art therapy
- Arts -- Therapeutic use
- Education -- Israel -- Administration
- Maternity leave
- Temporary employees