מורים: להיות או לא להיות? (חברים של התלמידים בפייסבוק)

אלונה פורקוש-ברוך, ארנון הרשקוביץ

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contribution

Abstract

קובעי מדיניות מוטרדים מהשלכות קשרי מורים-תלמידים המשתמשים ברשתית החברתיות, כאשר לרוב התוצאה היא איסור על תקשורת כלשהי במדיה החברתית (למשל, בישראל). עם זאת, לא קיימת עדיין תשתית מחקרית מספקת לביסוס צעדים מסוג זה. המאמר מציג שני מחקרי גישוש איכותיים, בהם מעורבים 11 תלמידי החינוך העל-יסודי ועוד 5 מורים, אשר בוחנים את הקשרים בין תקשורת מורים-תלמידים בפייסבוק ויחסי מורים-תלמידים בכלל. הממצאים מצביעים על כך שיחסים בין מורים ותלמידים מישראל באמצעות הפייסבוק הינם בעיקרם השתקפות של היחסים ביניהם בכיתה
Original languageAmerican English
Title of host publicationהאוניברסיטה הפתוחה - כנס צ'ייס
Pages159-165
Number of pages11
StatePublished - 2013

Keywords

  • Facebook (Electronic resource)
  • Online social networks
  • Teacher-student relationships
  • מורים ותלמידים
  • פייסבוק
  • רשתות חברתיות (באינטרנט)

Cite this