מוריאמה-סן: על אדריכלות ובדידות

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

אילת זהר כותבת על הסרט מוריאמה סאן (2016). זהו סרטם ה-16 במספר של אִילָה בקה ולואיז למואן, זוג יוצרים שמצלמים בעשור האחרון מבנים אדריכליים איקוניים, ומתבוננים בהם באופן שחושף את חיי היומיום של הבניין ודייריו פעמים רבות באופן מפתיע ולרוב משעשע. הסרט הוא קומפוזיציה אורבנית של חיבור בין בדידותו של היחיד בעיר הגדולה, לבין ביתו המפוצל ליחידות אוטונומיות המקבלות את משמעותן מתוך זרימת התנועה ביניהן. המבנה הארכיטקטוני המיוחד הזה הוא כמעין מטפורה למצב הקולנועי של סצנות מבודדות המקבלות אחדות נרטיבית והמשכית, מתוך תהליך של עריכה וקשירת החלקים השונים לכדי סרט שלם, המספר שת סיפורו של איש אחד, בבית אחד, בפינה אחת קטנה של טוקיו העצומה, השוקקת וחסרת המנוחה.
Original languageHebrew
Journalתקריב
StatePublished - 2019

IHP publications

  • ihp

Cite this