TY - JOUR
T1 - מוריאמה-סן: על אדריכלות ובדידות
AU - זהר, אילת
N1 - נושא הגליון: אדריכלות ומרחב אורבני בקולנוע.
PY - 2019
Y1 - 2019
N2 - אילת זהר כותבת על הסרט מוריאמה סאן (2016). זהו סרטם ה-16 במספר של אִילָה בקה ולואיז למואן, זוג יוצרים שמצלמים בעשור האחרון מבנים אדריכליים איקוניים, ומתבוננים בהם באופן שחושף את חיי היומיום של הבניין ודייריו פעמים רבות באופן מפתיע ולרוב משעשע. הסרט הוא קומפוזיציה אורבנית של חיבור בין בדידותו של היחיד בעיר הגדולה, לבין ביתו המפוצל ליחידות אוטונומיות המקבלות את משמעותן מתוך זרימת התנועה ביניהן. המבנה הארכיטקטוני המיוחד הזה הוא כמעין מטפורה למצב הקולנועי של סצנות מבודדות המקבלות אחדות נרטיבית והמשכית, מתוך תהליך של עריכה וקשירת החלקים השונים לכדי סרט שלם, המספר שת סיפורו של איש אחד, בבית אחד, בפינה אחת קטנה של טוקיו העצומה, השוקקת וחסרת המנוחה.
AB - אילת זהר כותבת על הסרט מוריאמה סאן (2016). זהו סרטם ה-16 במספר של אִילָה בקה ולואיז למואן, זוג יוצרים שמצלמים בעשור האחרון מבנים אדריכליים איקוניים, ומתבוננים בהם באופן שחושף את חיי היומיום של הבניין ודייריו פעמים רבות באופן מפתיע ולרוב משעשע. הסרט הוא קומפוזיציה אורבנית של חיבור בין בדידותו של היחיד בעיר הגדולה, לבין ביתו המפוצל ליחידות אוטונומיות המקבלות את משמעותן מתוך זרימת התנועה ביניהן. המבנה הארכיטקטוני המיוחד הזה הוא כמעין מטפורה למצב הקולנועי של סצנות מבודדות המקבלות אחדות נרטיבית והמשכית, מתוך תהליך של עריכה וקשירת החלקים השונים לכדי סרט שלם, המספר שת סיפורו של איש אחד, בבית אחד, בפינה אחת קטנה של טוקיו העצומה, השוקקת וחסרת המנוחה.
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,001107740
M3 - מאמר
JO - תקריב
JF - תקריב
ER -