Abstract
המחקר בחן את המוכנות לחיים עצמאיים של דתיים-לאומיים הלומדים במסגרות חוץ-ביתיות דתיות בישראל. נבדק מודל רב-גורמי הקושר בין מאפייני ההון החברתי של צעירים אלה על סף סיום שהותם בפנימייה, לבין תפיסתם את מוכנותם לחיים עצמאיים. רמת הדתיות נבחנה כמשתנה מתווך. במחקר השתתפו 216 צעירים וצעירות הלומדים בשבע פנימיות (ישיבות תורניות ואולפנות). נמצאו קשרים חיוביים מובהקים בין משתני ההון החברתי - התפיסה העצמית, תפיסת התמיכה ההורית ותפיסת התמיכה החברתית - לבין תפיסת המוכנות לחיים עצמאיים; ובין רמת הדתיות לבין תפיסת המוכנות לחיים עצמאיים. רמת הדתיות נמצאה מתווכת בקשר שבין המשתנים הבלתי תלויים לבין תפיסת המוכנות לחיים עצמאיים. המאמר דן בתפקידה החשוב של התמיכה החברתית בתקופת המעבר של צעירים אלה לבגרות, ובצורך לחזק את התחום החברתי שלהם - הן בתוך הפנימייה והן עם המשפחה - לקראת יציאתם לחיים עצמאיים. המשתנה "רמת דתיות", כמשתנה מרכזי במחקר זה, מחדד את הצורך לבחון את מצבם הדתי של חניכים כגורם נוסף במוכנותם לשלב הבא בחייהם. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 111-142 |
Number of pages | 32 |
Journal | חברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית |
Volume | ל"ז |
Issue number | 1 |
State | Published - 2017 |
IHP publications
- ihp
- Ability
- Boarding schools
- Perception
- Religious education
- Religiousness
- Social capital (Sociology)
- Young adults
- דתיות
- הון חברתי
- חינוך דתי
- מיומנויות וכישורים
- נוער דתי
- פנימיות וכפרי נוער
- צעירים
- תפיסה
RAMBI publications
- rambi
- Autonomy in adolescence -- Israel
- Boarding school students -- Israel
- Religious Zionists -- Israel
- School-to-work transition -- Israel