מודל 'תגובה להתערבות': רכיבים והשלכות על תהליכי הוראה ולמידה

Translated title of the contribution: Response to intervention: Main characteristics and related educational practices

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterpeer-review

Abstract

המאמר מציג את גישת ה'תגובה להתערבות' (RTI: Response to Intervention). גישה זו התפתחה בארצות הברית, וכיום היא מהווה אבן יסוד בהנחיות בנושא יישום השילוב. בפתח המאמר המחברת מציגה את חשיבות ההתערבות המניעתית בקרב לומדים עם קשיים בבית הספר, ובפרט בקרב תלמידים עם ליקויי למידה. בהמשך מוצג הרציונל של התפתחות מודל התגובה להתערבות, ומתואר המבנה שלה בן שלושת הרבדים. לבסוף מוצגים שני יישומים של המודל במערכת החינוכית בקנדה, כמו גם יישום רכיביו בכמה תכניות אשר פותחו במערכת החינוך בישראל. (מתוך המאמר)
Translated title of the contributionResponse to intervention: Main characteristics and related educational practices
Original languageHebrew
Title of host publicationשילובים: מהלכה למעשה (קובץ בעריכת גלעדה אבישר ושונית רייטר)
Place of Publicationחיפה
Pages161-187
Number of pages27
StatePublished - 2013

IHP publications

  • ihp
  • Children with disabilities
  • Education -- Canada
  • Individualized instruction
  • Learning disabilities
  • People with social disabilities -- Education
  • Reading disability
  • School children

Cite this