Abstract
המאמר מציג את גישת ה'תגובה להתערבות' (RTI: Response to Intervention). גישה זו התפתחה בארצות הברית, וכיום היא מהווה אבן יסוד בהנחיות בנושא יישום השילוב. בפתח המאמר המחברת מציגה את חשיבות ההתערבות המניעתית בקרב לומדים עם קשיים בבית הספר, ובפרט בקרב תלמידים עם ליקויי למידה. בהמשך מוצג הרציונל של התפתחות מודל התגובה להתערבות, ומתואר המבנה שלה בן שלושת הרבדים. לבסוף מוצגים שני יישומים של המודל במערכת החינוכית בקנדה, כמו גם יישום רכיביו בכמה תכניות אשר פותחו במערכת החינוך בישראל. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Response to intervention: Main characteristics and related educational practices |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | שילובים: מהלכה למעשה (קובץ בעריכת גלעדה אבישר ושונית רייטר) |
Place of Publication | חיפה |
Pages | 161-187 |
Number of pages | 27 |
State | Published - 2013 |
IHP publications
- ihp
- Children with disabilities
- Education -- Canada
- Individualized instruction
- Learning disabilities
- People with social disabilities -- Education
- Reading disability
- School children