מודל פיתוח מקצועי משולב להכשרת רכזי מתמטיקה כמובילי פיתוח מקצועי בצוותי ההוראה בקהילה מקצועית לומדת בבית ספר

זהבית כהן, אורית כהן ניסן

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המחקר הנוכחי בחן תוכנית שהכשירה רכזי מתמטיקה להוביל פיתוח מקצועי בקמ"ל בצוותם. מפגש טיפוסי בתוכנית התמקד בלמידה שיתופית ורפלקטיבית של תוכן מתמטי-דידקטי ותוכן פדגוגי-מנהיגותי. המחקר בחן אילו מאפייני תוכנית פיתוח מקצועי אפקטיבי (להלן: תוכנית אפקטיבית) הוטמעו במפגשי תוכנית הרכזים ובקהילות הצוותים. כמו כן המחקר בחן את השיוך של המאפיינים האלה להתפתחות בתחומי מומחיות, המבססים את זהותם המקצועית של הרכזים כמובילי פיתוח מקצועי. כלי המחקר כללו תצפיותבתוכנית הרכזים ושאלון רפלקטיבי שבו דיווחו הרכזים על ההטמעה בקהילות הצוותים. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)48-62
Number of pages15
Journalמחקר ועיון בחינוך מתמטי
Volume9
StatePublished - 2022

IHP publications

  • ihp
  • Critical thinking
  • Feedback (Psychology)
  • Management
  • Mathematics -- Study and teaching
  • Personality and occupation
  • Professional learning communities
  • Teachers
  • Teachers -- In-service training

Cite this