מודל מערכתי להטמעת תקשוב בתרבות בית-ספרית

תמר ענבל-שמיר, יעל קלי

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

לטכנולוגיית התקשוב יש ערך מוסף ביישום של גישות הוראה סוציו-קונסטרוקטיביסטיות. היא מאפשרת למורה לעצב פעילויות התומכות בלמידה פעילה ושיתופית, ולתלמיד להתנסות בבניית תוצרים עשירים ולרכוש מיומנויות חשיבה מסדר גבוה. אולם רוב הפעילות המתוקשבת בבתי ספר מתבססת על גלישה באתרי הרשת, איסוף מידע, ועיבודו ברמה פשוטה. פרק זה מציג מחקר, שמטרתו הייתה לפתח וליישם מודל הנחיה להטמעת תקשוב בגישה סוציו-קונסטרוקטיביסטית לתוך תרבות בית-ספרית קיימת, ולבחון את השפעתו. הגישה להטמעה התבססה על המשאבים האנושיים וחהחומריים הקיימים בבתי הספר, מתוך שאיפה להעצים ולהדגיש את תפקידו של המורה כמפתח פעילויות מתוקבות. הבחינה של השפעת המודל נעשתה משלושה היבטים: א) איכות הפעילויות המתוקשבות שפיתחו המורים ומידת העצמאות שלהם בפיתוחן; ב) תיעוד של תהליכי התפתחות מקצועית באמצעות מיפוי פרופילים של מורים; ג) תדירות העדכון של אתרי הכיתות על ידי המורים במהלך ההתערבות ולאחריה. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationתקשוב, למידה והוראה (קובץ בעריכת
Pages(2011), 371-400
StatePublished - 2011
Externally publishedYes

IHP publications

  • ihp
  • Computer-assisted instruction
  • Educational change
  • Educational tests and measurements
  • Master teachers
  • People with social disabilities -- Education
  • School environment
  • Schools
  • Teachers
  • Teachers -- In-service training
  • Web sites

Cite this