מה ניתן ללמוד מהרכב הסגל האקדמי בבתי ספר למנהל עסקים?

אלי אמיר, דניאל ליברמן

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

בעזרת נתונים שנאספו מאתרי האינטרנט של בתי ספר למנהל עסקים, אנו מבצעים השוואה בין הרכב הסגל האקדמי בפקולטה לניהול ע״ש קולר באוניברסיטת תל אביב (להלן: קולר) ובין ההרכב של שלושה בתי ספר למנע״ס אחרים בישראל, חמישה בתי ספר בארה״ב וארבעה בבריטניה. אנו משווים את גודל הסגל האקדמי, את ההתפלגות המגדרית שלו, החלוקה למחלקות, הדרגות האקדמיות של חברי הסגל, ואת הדיסציפלינה המחקרית שלהם. קולר הוא בית ספר גדול יחסית בישראל, אך די קטן ביחס לקבוצת ההשוואה בארה״ב ובבריטניה. קולר גם אינו נכלל בדירוגים הבין-לאומיים של בתי הספר למנע״ס. אנו מוצאים שקולר מאוזן יותר מגדרית ביחס לקבוצת ההשוואה, אך בדומה לקבוצת ההשוואה, אחוז הנשים בין חברי הסגל פוחת עם העלייה בדרגה האקדמית. אנו גם מוצאים הבדלים בגודל היחסי של מחלקות מסוימות, וכן שאחוז הפרופסורים מן המניין בקולר נמוך ביחס לקבוצת ההשוואה. הממצאים תומכים בטענה שגיוס חברי הסגל האקדמי בקולר מוכתב ממה שניתן ולא בהכרח ממה שצריך. המאמר גם כולל מספר המלצות להגדלת ההשפעה של קולר על הפרקטיקה הניהולית בישראל. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)105-117
Number of pages13
Journalחידושים בניהול
Volume13
StatePublished - 2023

IHP publications

  • ihp
  • Comparison (Philosophy)
  • Education, Higher -- Great Britain
  • Education, Higher -- United States
  • Industrial management -- Study and teaching
  • Lecturers
  • Research
  • Universities and colleges
  • Universiṭat Ben-Guryon ba-Negev
  • Universiṭat Tel-Aviv
  • ha-Universiṭah ha-ʻIvrit bi-Yerushalayim

Cite this