Abstract
בשנים האחרונות גוברת ההכרה בצורך לקדם אוריינות הנדסית אצל תלמידים בבית הספר, מתוך הבנת נחיצותה לקיומה של חברה מודרנית מוכוונת טכנולוגיה. אנשי חינוך טוענים לצורך בהבנת 'מהות ההנדסה' (Engineering of Nature) כבסיס לחינוך הנדסי מעמיק. עם זאת, קיים דיון מתמשך לגבי ההמשגה של 'מהות ההנדסה' ודרכי ההוראה שיש ליישם כדי ללמד תחום דעת זה באופן משמעותי. המאמר הנוכחי מציג דוחות בינלאומיים ומחקרים עדכניים בתחום החינוך ההנדסי בבתי הספר. המאמר דן באפיון 'מהות ההנדסה' בעזרת גישת הדמיון המשפחתי, תוך התייחסות לארבעה היבטים: מטרות וערכים, ידע הנדסי, כללים מתודולוגיים ופרקטיקות הנדסיות. המאמר דן בהבדלים בין הנדסה, מדע וטכנולוגיה ודן במורכבות ההוראה והלמידה של המקצוע שדורש הבנה מעמיקה של חוקים פיסיקליים, מודלים מתמטיים, תיאוריות מדעיות וחשיבה חדשנית ומערכתית. בהתבסס על גישת הדמיון המשפחתי, מאמר זה מספק מסגרת לדיון על 'מהות ההנדסה'. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 1-7 |
Number of pages | 7 |
Journal | מור-טק |
Volume | 17 |
State | Published - 2023 |
IHP publications
- ihp
- Education
- Engineering
- Engineering -- Study and teaching
- Science
- Science -- Study and teaching